گروه سیاسی: دو مقام عالی‌رتبه قوه قضائیه به‌طور کتبی و شفاهی به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری درباره وجود مافیا در اقتصاد واکنش نشان دادند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد که این سازمان را بخشی از مافیای موجود در کشور خوانده بود، از وی خواست تا مستندات سخنان خود را ارائه دهد.

محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه هفته گذشته در جمع مردم قم از بسیاری افراد و دستگاه‌ها انتقاد کرد که البته این انتقادات فقط به دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه دولت محدود نشد و حتی جرقه کلمات آتشین وی، برخی از نهادهای خارج از قوه مجریه،  از جمله سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور را دربرگرفت. رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم به سخنان اخیر رئیس جمهوری درباره وجود مافیای اقتصادی که در کار دولت کارشکنی می‌کنند، واکنش نشان داد و گفت: ما در سازمان بازرسی به سابقه‌ای از وجود این باندهای مافیایی نرسیده‌ایم.

حسینعلی امیری هم نامه‌ای برای احمدی‌نژاد نوشت و از او درخواست کرد هرگونه مدارک، دلایل و مستندات قابل ارائه در زمینه فساد مالی در این سازمان را برای پیگیری ارائه دهد.معاون رئیس قوه قضائیه در بخشی از این نامه، دلیل نگارش این نامه را سؤالات همکاران متعهد و متدین خود و همچنین بعضی خبرنگاران پرسشگر در مورد بخشی از سخنان رئیس‌جمهوری در باب معضلات، مشکلات و مفاسد اقتصادی کشور دانسته که در آن سخنان نقدی نسبتا تند و تیز هم نثار سازمان متبوع وی شده است، می‌داند.

امیری سپس با اشاره‌ای کوتاه به برخی اقدام‌های انجام شده در سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در سطح ملی تاکید می‌کند: متأسفانه بیان نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌عنوان یکی از سازمان‌های وابسته و پیوسته به قوه قضائیه در کنار سایر دستگاه‌های دولتی به‌عنوان عامل تبعیض و بی‌عدالتی و یا تحت عنوان مافیا مایه‌ تعجب، تأسف و گلایه هزاران همکار ثبتی است.

معاون هاشمی شاهرودی در این نامه خطاب به احمدی‌نژاد تصریح می‌کند: عنایت دارند به کار بردن عنوان مافیا در مجامع عمومی قطع نظر از مفهوم و بار حقوقی بین‌المللی آنچه اثر سوء و جبران ناپذیری بر نظام اداری و قضائی کشور خواهد گذاشت؛ به ویژه اینکه مخاطبان و مستمعین با اعتماد به بیانات جنابعالی به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مستدل و مستندبودن ادعا را امری یقینی و موثق می‌پندارند.

امیری سپس اینگونه درخواست خود را که همراه با گلایه‌ای تلویحی است و البته به‌منظور تنویر افکار عمومی به این شکل طرح شده است، می‌نویسد: پیش از آنکه فرمایش‌های جنابعالی دستاویز و مستمسک شایعات و تشویش اذهان عمومی و ایجاد جو بدبینی و تهمت‌های ناروا به مسئولان و کارکنان خدوم و زحمتکش این سازمان شود، استدعا دارد دستور فرمایند هرگونه مدارک، دلایل و مستندات قابل ارائه در این خصوص را جهت بررسی و اقدام قانونی مستقیماً برای اینجانب ارسال فرمایند.

اظهارات نیازی
به گزارش مهر، محمد نیازی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه دهمین اجلاس هیأت مدیره انجمن بازرسان آسیایی در جمع خبرنگاران همچنین اظهار داشت: سازمان بازرسی در مسائل مختلفی ورود پیدا می‌کند و ضمن آسیب شناسی، گزارش‌های خود را مطرح می‌کند اما در این سازمان  به موضوع مشخصی درباره مافیای اقتصادی نرسیده‌ایم و چنین گزارشی نیز به ما داده نشده است.

کد خبر 49515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز